» مطالب » تکنولوژی » موبایل » مشخصات گلکسی زد فولد ۵
زد فولد ۵
موبایل - تبلت

مشخصات گلکسی زد فولد ۵

مرداد 29, 1402 9

مشخصات گلکسی زد فولد ۵

در این مقاله به ضعف ها و قوت های پرچم دار گلکسی زد فولد ۵ اشاره کرده ایم.

آیا گوشی گلکسی زد فولد ۵ ارزش خرید دارد یا نه؟

سامسونگ توانسته است با دستگاه‌های تاشدنی، مرز بین تبلت‌ و گوشی هوشمند را از بین ببرد، این باعث شده است، کسانی که در جلسه‌های کاری شرکت می‌کنند، به حمل دو دستگاه مختلف نیازی نداشته باشند.

گلکسی زد فولد ۵ دستگاه کم‌نقصی است؛ اما پویایی بازار موبایل شباهت بیش‌از‌حد زد فولد ۵ به زد فولد ۴ را ترسناک می‌کند. ترسناک از این نظر که سامسونگ همواره جزو نوآورترین برندهای بازار موبایل بوده و قطعاً هر‌سال تغییرات محسوسی در دستگاه‌هایش اِعمال می کند، اما ظاهراً درزمینه‌ی سری گلکسی زد فولد به پیشرفت لاک‌پشتی اعتقاد دارد.

مشخصات زد فولد ۵ از نظر نرم‌افزار

از جمله خبر خوب در مورد نرم‌افزار Galaxy Z Fold 5. بروزرسانی‌های جدید One UI که به‌صورت ویژه برای صفحه نمایش داخلی گوشی سامسونگ Z Fold 5 طراحی شده، شامل تغییراتی مشابه با اضافه شدن نوار وظیفه به رابط کاربری نسل پیشین همین گوشی است. با توجه به طراحی متفاوتی که Zfold5 دارد، سیاست به این شکل پیش رفته، برنامه‌هایی که ساخته می‌شود، به‌صورت مستطیلی و درست مطابق با صفحه نمایش این گوشی باشد تا کاربر بتواند بیشترین بهره را از صفحه نمایش مستطیلی شکل گوشی گلکسی زد فولد ۵ ببرد.

زد فولد ۵
زد فولد ۵-سایت تازه های دنیای ما

گوشی سامسونگ زد فولد ۵ با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1.1 وارد بازار شده است. علاوه بر تغییر اندازه خودکار برنامه‌ها هنگام باز شدن گوشی، امکان باز کردن حداکثر سه برنامه روی صفحه نمایش هم وجود دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های نرم افزاری سامسونگ زد فولد ۵ اینست که شما می‌توانید دستگیره بالای پنجره بازشو را به مدت طولانی فشار دهید تا به حالت چند پنجره‌ای بروید. زد فولد ۵ همچنین از کشیدن و رها کردن (drag and drop) فایل‌های رسانه‌‌ای مثل عکس و فیلم و.. از یک برنامه به برنامه دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، اگر چندین تصویر را در برنامه گالری انتخاب کنید و سپس آنها را فشار دهید و نگه دارید تا با یک دست آنها را جابجا کنید، می‌توانید از دست دیگر برای باز کردن یک برنامه دیگر و رها کردن آن تصاویر در آن برنامه استفاده کنید.

مشخصات گلکسی زد فولد ۵ از نظر سخت‌افزار

Galaxy Z Fold 5 جزء گوشی‌های پرچمدار به‌شمار می‌رود، پس انتظار می‌رود پردازنده آن هم در حد و اندازه یک پرچمدار ظاهر شود که همین اتفاق هم افتاده و در این گوشی شاهد چیپست اسنپدراگون 8 پلاس از نسل 2 از خانواده کوالکام هستیم. در Galaxy Z Fold 5 شما به هیچ وجه هنگ کردن یا تاخیر در اجرای برنامه‌ها و.. را مشاهده نمی‌کنید و اصولاً رخ دادن این مسائل در این پرچمدار یک کار تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد! حتی اگر شما سه برنامه را همزمان روی صفحه اجرا کنید و یا آخرین ورژن بازی گرافیکی سنگینی را اجرا کنید، خواهید دید که گلکسی زد فولد ۵ به بهترین شکل ممکن از عهده آنها بر می‌آید و خبری از داغ شدن در طولانی مدت هم در آن نیست. با این حال، گاهی اوقات هنگام پیمایش در رابط کاربری، احساس می‌شود که نرخ به‌روزرسانی صفحه کاهش یافته که باعث می‌شود اشتباهاً به نظر برسد عملکرد دستگاه کم شده است. این موضوع احتمالا در بروز رسانی‌های نرم افزاری حل شود.

شرکت سازنده، سامسونگ زد فولد ۵ را در حافظه‌های 256 ، 512 گیگابایت و 1 ترابایتی با رم 12 گیگابایت از نوع UFS 3.1 برای طرفداران خود تولید کرده و از آنجایی که این میزان حافظه داخلی را مناسب و کافی دانسته قابلیت افزایش فضای داخلی از طریق کارت حافظه جانبی را برایش در نظر نگرفته است.

تزریق چربی به صورت
در عرض بیست دقیقه صورتی پر و جذاب داشته باشید-کلینیک پوست، مو و زیبایی الهیه-شماره تماس:09120043630

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

ashkan300

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×