» مطالب » تکنولوژی » لپ‌تاپ لیجن 9i رونمایی شد  غول مرحله‌آخر لنوو
لیجن
تکنولوژی - لپ تاپ

لپ‌تاپ لیجن 9i رونمایی شد  غول مرحله‌آخر لنوو

شهریور 12, 1402 9

لپ‌تاپ لیجن 9i رونمایی شد  غول مرحله‌آخر لنوو

غول مرحله‌آخر لنوو

لپ تاپ گیمینگ جدید لنوو با سخت‌افزار پرقدرتی که دارد و همچنین باریک‌ترین سیستم خنک‌کننده‌ی آبی دنیا را نیز دارد، به همن دلیل یکی از جذاب‌ترین محصولات امسال شناخته شده است.

۱۰ شهریور ۱۴۰۲، لنوو اعلام کرد که لپ‌تاپ قدرتمند لیجن 9i در ماه اکتبر (مهر و آبان) با قیمت ۴٬۳۹۹ دلار وارد بازار می‌شود. این قیمت در دید اول بسیار زیاد است، اما نباید فراموش کنید که در حال صحبت درباره‌ی قوی‌ترین لپ تاپ دنیا هستیم.

همچنین لنوو در۳۱ مرداد ۱۴۰۲، از لپ تاپ گیمینگ جدیدی رونمایی کرده که طراحی آن بسیار هیجان‌انگیز است و از سیستم خنک‌کننده‌ی توانمندی بهره می‌برد. Lenovo Legion 9i از پردازنده اینتل Core i9-13980HX استفاده می‌کند و به گرافیک انویدیا RTX 4090 16GB مجهز است. این دو تراشه، لیجن 9i را به قوی‌ترین لپ تاپ لنوو تبدیل می‌کنند.

لنوو از سیستم خنک کننده نوآورانه‌ای جهت جلوگیری از افزایش ضخامت لپ تاپ جدیدش، استفاده کرده است. این سیستم خنک‌کننده‌ی آبی فضای خیلی زیادی اشغال نمی‌کند تا ضخامت بدنه‌ی لیجن 9i به ۱۸٫۹ میلی‌متر برسد.

لیجن
لنوو-سایت تازه های دنیای ما
لنوو مدعی است که، لیجن 9i به باریک‌ترین سیستم خنک‌کننده‌ی آبی در دنیا مجهز است. این مکانیزم خنک‌کننده زمانی فعال می‌شود که دمای لپ تاپ به ۸۴ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد. با این سبک طراحی، لنوو نیاز به پمپ را برای دماهای زیر ۸۴ درجه از بین برده است.
لازم به ذکر است که این سیستم خنک‌کننده‌ی لپ تاپ جدید لنوو، از سه فن تشکیل شده، اما بدنه‌ی محصول همچنان به اندازه‌ی دو حافظه ذخیره سازی M.2 2280 SSD و دو رم DDR5 ظرفیت دارد. بعضی از کانفیگ‌های لپ تاپ جدید لنوو به دو رم ۳۲ گیگابایتی DDR5-5600 مجهز هستند. این لپ تاپ از باتری چهار سلولی ۹۹٫۹ وات‌ساعتی استفاده می‌کند.

لنوو بیان کرد که لپ تاپ جدیدش به نمایشگر ۱۶٫۳ اینچ 2K از نوع Mini LED با نرخ نوسازی تغییرپذیر ۱۶۵ هرتز مجهز است. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی لپ تاپ به ۹۴ درصد می‌رسد. بخش پشتی نمایشگر با پوشش کربنی خودنمایی می‌کند تا جذابیت ظاهری دستگاه افزایش یابد.

قیمت لپ تاپ لنوو لیجن 9i و تاریخ عرضه‌ی این محصول هنوز اعلام نشده است.  لپ تاپ جدید لنوو از چند هفته‌ی پیش تولیدات خود را آغاز شده و به احتمال زیاد لیجن 9i  به‌زودی از راه می‌رسد. با در نظر گرفتن مشخصات فنی، احتمالاً قیمت لپ تاپ جدید لنوو بسیار زیاد خواهد بود.

مشخصات فنی لپ تاپ لنوو لیجن 9i

پردازنده‌ مرکزی

Core i9-13980HX

پردازنده‌ گرافیکی

RTX 4090 16GB

رم

۶۴ گیگابایت DDR5

حافظه‌ ذخیره‌سازی

۲ ترابایت SSD M.2

نمایشگر

۱۶ اینچ، وضوح 3.2K، از نوع Mini LED

باتری

۹۹٫۹ وات‌ساعت

لیفت ابرو و شقیقه با نخ
در عرض بیست دقیقه از شر چشمانی پف کرده خلاص شوید-کلینیک پوست، مو و زیبایی الهیه-شماره تماس:09120043630

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

ashkan300

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×