» مطالب » تکنولوژی » موبایل » شیائومی برای رقابت با هواوی و گوگل سیستم‌عامل اختصاصی می‌سازد
هواوی
موبایل - تکنولوژی

شیائومی برای رقابت با هواوی و گوگل سیستم‌عامل اختصاصی می‌سازد

شهریور 1, 1402 7

شیائومی برای رقابت با هواوی و گوگل سیستم‌عامل اختصاصی می‌سازد

شیائومی در حال ساخت سیستم‌عامل اختصاصی مبتنی‌بر اندروید است تا با HarmonyOS هواوی و اندروید گوگل رقابت کند.

همچنان شیائومی به ساخت محصولات جدید از گوشی هوشمند گرفته تا تبلت و تلویزیون ادامه می‌دهد. در هر صورت، برنامه‌های این برند چینی فقط شامل سخت افزار نیست و آینده‌ی مالی خود را حول نرم‌افزار هم برنامه‌ریزی کرده است. برای مثال، هدف این شرکت از فروش خودروهای برقی کسب سود ۱ درصدی است و درآمد واقعی خود را از ارائه‌ی خدمات نرم‌افزاری همراه خودرو به‌دست خواهد آورد.

همانطور که افشاگر معروف، Digital Chat Station، اعلام کرد، برنامه‌های شیائومی از ارائه‌ی خدمات نرم‌افزاری خودرو برقی فراتر هم خواهد رفت. طبق گزارش‌های اخیر، غول فناوری چینی در حال توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود است که با پروژه‌ متن‌باز اندروید (AOSP) سازگاری دارد. این موضوع بیانگر این است که سیستم‌عامل جدید شیائومی می‌تواند در دستگاه‌های مختلف ازجمله گوشی‌های هوشمند تبلت و ساعت های هوشمند این شرکت استفاده شود.

چین یکی از بازارهای مهم گوشی هوشمند جهان به حساب می آید و مسلماً دلیل اصلی آن جمعیت زیاد و اقتصاد روبه‌رشد و علاقه‌ی مردمش به فناوری است. در هر صورت، چین تفاوت‌های مهمی با سایر کشورهای جهان دارد. باتوجه‌به مقررات دولتی کشور چین، سیستم‌عامل‌ها و فروشگاه‌های برنامه و اپلیکیشن‌های موجود در آن فروشگاه‌ها با سایر نقاط جهان متفاوت است و قطعاً، شرکت‌ها رابط‌ کاربری متفاوتی هم برای نسخه‌ی چینی و جهانی محصولات خود توسعه می‌دهند. حال شیائومی در این مسیر گام دیگری برداشته است.

باید این را توجه داشته باشیم که شیائومی، تنها شرکت چینی سازنده‌ی گوشی هوشمند نیست که سیستم‌عامل اختصاصی خود را توسعه می‌دهد. هواوی هم توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود را که  موسوم‌ به HarmonyOS است، از چند سال قبل آغاز کرده که عملکرد بسیار موفقی در چین دارد. گفته می‌شود که شیائومی سیستم‌عامل اختصاصی خود را ابتدا در چین ارائه خواهد داد و بدین‌ترتیب، بزرگ‌ترین رقیبش، هواوی، است.

شیائومی برای رقابت با هواوی و گوگل سیستم‌عامل اختصاصی می‌سازد.

هواوی
هواوی-سایت تازه های دنیای ما

شیائومی برای ارائه ی خدمات نرم افزاری روی محصولات خود دیگر به گوگل وابسته نیست، به شرط آنکه سیستم عامل جدید برای شیائومی بسازد که این کار بسیار سخت است. و باید این را نیز در نظر داشته باشیم که در این مسیر مشکلات بزرگی نیز وجود دارد که برند چینی باید با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کند.

درحال‌‌حاضر، گوگل سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌ شیائومی ارائه می‌دهد. اگرچه اندروید پلتفرمی منبع‌باز است، بدون خدمات گوگل بسیاری از عملکردهایش ناقص خواهد بود و غول جست‌وجوی اینترنت نیز ویژگی‌های مذکور را دراختیار سیستم‌عامل‌های رقیب قرار نمی‌دهد، که این مسئله در چین اهمیت زیادی ندارد، ولی مردم در بازارهای جهانی از گوشی‌های اندروید بدون خدمات گوگل، استقبال زیادی  نکرده‌اند.

اگر با گوشی‌هایی مثل هواوی میت ۳۰ پرو کار کنید، حتماً نبود خدمات گوگل روی این دستگاه شما را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. متأسفانه اگر چنین مشکلی بین شیائومی و گوگل نیز ایجاد شود، تأثیر زیادی بر سهم بازار برند چینی خواهد گذاشت. به‌هر‌حال، می‌توان تقریباً با اطمینان اعلام کرد که مدیران شیائومی در توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود، به این مشکل فکر کرده‌‌اند و تمهیداتی برای حل آن اندیشیده‌اند.

شایعات به این اشاره می‌کنند که، برنامه‌های شیائومی برای توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی می‌تواند به تغییر نام MIUI 15 به MiOS منجر شود. البته هنوز اطلاعات خیلی دقیقی در این‌ زمینه دردسترس نیست و نمی‌دانیم غول فناوری چینی سیستم‌عامل خود را چه زمانی عرضه می کند. علاوه‌براین، شیائومی اعلام کرده است که به توسعه‌ی سیستم‌عامل جدید و سازگاری آن با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها تعهد دارد.

زاویه سازی صورت
صورتی خوش فرم و جذاب داشته باشید-کلینیک پوست، مو و زیبایی الهیه-شماره تماس:09120043630

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

ashkan300

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×