» مطالب » تکنولوژی » سرعت بالای اجرای برنامه ها، بدون آپدیت اندروید گوگل
آپدیت
تکنولوژی - موبایل

سرعت بالای اجرای برنامه ها، بدون آپدیت اندروید گوگل

شهریور 1, 1402 9

سرعت بالای اجرای برنامه ها، بدون آپدیت اندروید گوگل

گوگل اعلام کرد، Android Run Time(ART) می‌تواند بهبودهای اندروید ۱۴ را به روی گوشی‌های قدیمی‌تر بیاورد.

پست وبلاگی که گوگل منتشر کرد به مزیت های Android Run Time (ART) و همچنین امکان به روزرسانی مجزای این قابلیت بدون نیاز‌ به آپدیت سیستم‌عامل اشاره می کند. موتوری که اندروید را تقویت می‌کند ART  نام دارد. وظیفه‌ی کامپایل جاوا و کاتلین به کد بایت و سپس اجرای آن را برعهده دارد.

آپدیت‌های ART به گوگل این امکان را می دهد که حتی بدون انتشار به‌روزرسانی کامل سیستم‌عامل، سرعت اجرای برنامه‌های اندروید را نیز افزایش دهد. این شرکت با معرفی ART اندروید ۱۳ اعلام کرد سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها در برخی دستگاه‌های قدیمی تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در اندروید ۱۲، ART به دو بخش ماژولار(یک ماژول APEX) سیستم‌عامل تبدیل شد و به‌طور جداگانه بدون نیاز به آپدیت سیستم، ازطریق گوگل‌پلی به‌روزرسانی می‌شود. که نشان دهنده این است که، حدود ۳۱ درصد از کاربران(۶۰۰ میلیون نفر) به‌طور منظم بهبودهایی برای موتور برنامه دریافت می‌کنند که باعث اجرای بهتر و سریع‌تر اپلیکیشن‌ها می‌شود.

زمانی که اکثر مؤلفه‌ها به‌آرامی به ماژول APEX منتقل شده‌اند گوگل نیز اعلام کرد ART بزرگ‌ترین ماژول اندروید است که APIهای بیشتری نسبت‌به هر ماژول APEX دیگری دارد. غول جستجوی اینترنت نسخه‌‌سازی ART را در قالب پروژه‌ی نرم‌افزاری بزرگ آغاز کرده و با انتشار اندروید ۱۴ قصد دارد ART 14 را عرضه کند.

 نسخه‌‌ی جدید ART فقط به اندروید ۱۴ محدود نمی شود، کاربر گوشی‌ یا تبلت‌ مجهز به اندروید ۱۲ نیز می‌تواند از پیشرفت‌های اعمال‌شده روی آن بهره ببرد.

سرعت بالای اجرای برنامه ها، بدون آپدیت اندروید گوگل

آپدیت
آپدیت-سایت تازه های دنیای ما

گوگل درمورد ART 13 نمودار بالا را برای نشان‌دادن زمان عرضه‌ی به‌روزرسانی جدید و همچنین تأثیر آن بر میانگین زمان راه‌اندازی برنامه‌ها را ارائه کرده است. گوگل با انتشار اندروید ۱۳ برخی تغییرات ART 13 را توضیح داد و بیان کرد، این ویژگی سرعت جابه‌جایی به مقصد یا مبدأ اصلی را افزایش می‌دهد.

باید این را نیز متذکر شویم که ART همچنین زمان نصب و تأیید کد بایت را کاهش می‌دهد و به همین خاطر در زمان به صورت قابل توجهی صرفه‌جویی می شود. این ویژگی ها همینطور باعث افزایش سرعت اجرای برنامه ها می شود. نتیجه اینکه سرعت راه‌اندازی برنامه‌ها در برخی دستگاه‌ها تا ۳۰ درصد بهبود خواهد یافت.

گوگل گفت: به‌روزرسانی ART 14 اندروید را از OpenJDK 11 به OpenJDK 17 می‌برد و بهینه‌سازی‌های جدید کامپایلر علاوه‌بر کاهش حجم کد، زمان اجرا را بهبود می‌بخشد. انتظار می‌رود ART 14 ماه‌ آینده به‌همراه اندروید ۱۴ ارائه شود.

تزریق چربی به صورت
در عرض بیست دقیقه صورتی پر و جذاب داشته باشید-کلینیک پوست، مو و زیبایی الهیه-شماره تماس:09120043630

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

ashkan300

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×