» مطالب » تکنولوژی » ابرکامپیوتر ۳۰۰ میلیون دلاری تسلا ۱۰ هزار تراشه H100 دارد
ابر کامپیوتر
تکنولوژی - ابر کامپیوتر

ابرکامپیوتر ۳۰۰ میلیون دلاری تسلا ۱۰ هزار تراشه H100 دارد

شهریور 12, 1402 9

ابرکامپیوتر ۳۰۰ میلیون دلاری تسلا ۱۰ هزار تراشه H100 دارد

تسلا در ابرکامپیوتر ۳۰۰ میلیون دلاری‌اش از ۱۰ هزار پردازنده‌ی گرافیکی H100 استفاده می‌کند. این پردازنده مخصوص هوش مصنوعی است.

تسلا تلاش میکند که با تقویت ابرکامپیوترش، توسعه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی FSD را تسریع کند. همچنین در ابرکامپیوتر ۳۰۰ میلیون دلاری تسلا از ۱۰٬۰۰۰ پردازنده‌ی گرافیکی H100 انویدیا استفاده شده است. انویدیا این تراشه را به‌طور ویژه برای پردازش‌های هوش مصنوعی ساخته است.

بر اساس گفته‌ی یک تحلیلگر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، تسلا مشغول استفاده از تراشه‌ی A100 انویدیا بوده است و ابرکامپیوترش به‌لطف H100 به حدوداً پنج برابر قدرت پردازشی بیشتر دست پیدا می‌کند (تا ۳۴۰ پتافلاپس در فرمت FP64).

ابرکامپیوتر ۳۰۰ میلیون دلاری تسلا ۱۰ هزار تراشه H100 دارد

ابر کامپیوتر
ابر کامپیوتر-سایت تازه های دنیای ما

ایلان ماسک اهمیت زیادی برای FSD قائل است و بیان می کند که آینده‌ی تسلا به این فناوری گره خورده. باید این را در نظر داشته باشیم که، تسلا سال‌ها است که برای بهینه‌سازی FSD تلاش می‌کند، اما این سیستم کمک‌راننده هنوز از حالت آزمایشی خارج نشده است. تسلا تا سال ۲۰۲۴ ابرکامپیوتری یک میلیارد دلاری با نام Dojo می‌سازد تا توسعه‌ی FSD را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

همچنین تسلا قصد دارد بیش‌از چهار میلیارد دلار بودجه برای رشد FSD و توسعه‌ی مدل‌های هوش مصنوعی در نظر بگیرد. خرید ۱۰٬۰۰۰ تراشه‌ی گرافیکی H100، این شرکت را به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند.

H100 پردرخواست‌ترین محصول حال حاضر صنعت فناوری است و تهیه‌ی ۱۰٬۰۰۰ واحد از آن، دستاورد مهمی برای تسلا محسوب می‌شود. ایلان ماسک قبلا گفته که خرید تراشه‌های هوش مصنوعی از خرید مواد مخدر سخت‌تر است.

قیمت گرافیک انویدیا H100 بین ۲۵٬۰۰۰ دلار تا ۳۰٬۰۰۰ دلار است و ظاهراً تیم سبز برای تولید این گرافیک ۳٬۲۰۰ دلار هزینه می‌کند. انویدیا تنها شرکت در دنیا است که می‌تواند پردازنده‌ای در حد و اندازه‌ی H100 بسازد.

تزریق چربی به صورت
در عرض بیست دقیقه صورتی پر و جذاب داشته باشید-کلینیک پوست، مو و زیبایی الهیه-شماره تماس:09120043630

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

ashkan300

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×